donderdag 30 juli 2009

Hoe bereid je je voor op iets dat je niet kunt voorspellen?

Die vraag schoot vanmiddag door mijn hoofd toen ik hoorde hoe een financiele instelling haar professionals ondersteunt. Door activiteiten heel slim in kaart te brengen, kun je de kwaliteit van dienstverlening en het gebruik van tijd en middelen beheersen. Dat leidt dan tot uiterst geavanceerde systemen en procedures die me deden denken aan deze specialist op het gebied van oorzaak en gevolg:



De afgelopen maanden hebben we wel te zien gekregen hoe slecht oorzaak en gevolg eigenlijk te voorspellen zijn. Onze huidige crisis is vooral achteraf goed te verklaren. En dat geldt niet alleen in de financiele wereld. Overal in professionele organisaties zien we situaties die continu in verandering zijn, waarbij de ene ontwikkeling de andere inhaalt. Het is meestal geen overzichtelijk biljartlaken. Het lijkt meer op:



De wereld van professionals is onvoorspelbaar, veranderlijk en dynamisch. Ze moeten zich steeds aanpassen aan de veranderende omgeving? Hoe doe je dat? En wat kan daarbij helpen? Welke ideeen heb jij hierover?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.